• Natječaji

Natječaj za tip operacije 4.2.1 Povećanje dodane vrijednosti poljoprivrednim proizvodima

Ministarstvo poljoprivrede objavilo je Natječaj za provedbu mjere 4 ''Ulaganja u fizičku imovinu'', podmjere 4.2. ''Potpora za ulaganja u preradu, marketing i/ili razvoj poljoprivrednih proizvoda'', operacije 4.2.1. ''Povećanje dodane vrijednosti poljoprivrednim proizvodima''.

Prihvatljivi prijavitelji:

  • fizičke i pravne osobe registrirane za preradu poljoprivrednih proizvoda iz Priloga I. Ugovoru, u trenutku objave Nacrta natječaja na e-savjetovanju u odgovarajućim registrima objekata za poslovanje s hranom životinjskog ili ne životinjskog podrijetla, uključujući korisnike početnike,
  • fizičke i pravne osobe koje nisu registrirane za preradu poljoprivrednih proizvoda iz Priloga I. Ugovoru, a upisane u Upisnik poljoprivrednika najmanje godinu dana u trenutku objave Nacrta natječaja na e-savjetovanju (najkasnije u trenutku podnošenja konačnog zahtjeva za isplatu moraju biti registrirane za preradu poljoprivrednih proizvoda iz Priloga I. Ugovora u odgovarajućim registrima),
    • Pravne osobe moraju imati iskazanog najmanje jednog zaposlenika prema satima rada u godišnjem financijskom izvještaju poduzetnika za zadnje odobreno računovodstveno razdoblje, izuzev proizvođačkih organizacija i korisnika koji nisu posjedovali financijske izvještaje, a koji moraju imati najmanje jednu zaposlenu osobu u trenutku podnošenja zahtjeva za potporu.
    • Kod fizičkih osoba nositelj poljoprivrednog gospodarstva/vlasnik/vlasnici obrta moraju najmanje godinu dana prije objave Nacrta natječaja na e-savjetovanju,:
      • biti upisani u Registar poreznih obveznika po bilo kojoj osnovi,
      • plaćati doprinose za zdravstveno osiguranje,
      • plaćati doprinose za mirovinsko osiguranje po bilo kojoj osnovi (izuzev umirovljenika koji ne moraju plaćati doprinose).
  • proizvođačke organizacije koje moraju biti priznate sukladno posebnim propisima kojima se uređuje rad proizvođačkih organizacija (najkasnije u trenutku podnošenja konačnog zahtjeva za isplatu moraju biti registrirane za preradu poljoprivrednih proizvoda iz Priloga I. Ugovora u odgovarajućim registrima),
  • fizičke i pravne osobe upisane u Upisnik poljoprivrednika najmanje godinu dana u trenutku objave Nacrta natječaja na e-savjetovanju (mikro, mala i srednja poduzeća te velika poduzeća koje ne moraju biti registrirane za preradu poljoprivrednih proizvoda iz Priloga I. Ugovoru) kod samostalnog ulaganja u marketing primarnih poljoprivrednih proizvoda,
  • fizičke i pravne osobe registrirane za preradu poljoprivrednih proizvoda iz Priloga I. Ugovoru s registriranim objektom u kojem se obavlja djelatnost prerade u odgovarajućim registrima objekata u trenutku objave Nacrta natječaja na e-savjetovanju kod samostalnih ulaganja u izgradnju/rekonstrukciju i/ili opremanje objekata za prodaju i prezentaciju vlastitih prerađevina te laboratorija za vlastite potrebe korisnika u funkciji prerade.

Prihvatljivost projekta:

  • ulaganje u preradu i/ili marketing poljoprivrednih proizvoda koji su navedeni u Prilogu I. Ugovoru,
  • ulaganje uključuje najmanje jedan trošak koji ima karakteristike digitalne komponente,
  • rezultat proizvodnog procesa mora biti proizvod iz Priloga I. Ugovoru,
  • u slučaju gradnje, projekt ima izrađenu svu potrebnu dokumentaciju u skladu s propisima kojima se uređuje gradnja,
    • u slučaju građenja objekata za poslovanje s hranom životinjskog podrijetla, objekata za preradu hrane za životinje te u slučaju prenamjene postojećih objekata u objekte za poslovanje s hranom životinjskog podrijetla /ili objekte za preradu hrane za životinje korisnik mora imati ishođeno Mišljenje o usklađenosti dokumentacije s propisima od strane uprave nadležne za veterinarstvo i sigurnost hrane Ministarstva poljoprivrede,
  • u slučaju ulaganja u opremanje objekata koji nisu u vlasništvu korisnika, korisnik mora imati Ugovor o najmu / koncesiji / plodouživanju / zakupu / služnosti, sklopljen na rok od najmanje 10 godina računajući od trenutka podnošenja zahtjeva za potporu ili sklopljen do najkraće 31.12.2030. godine.

Prihvatljivi troškovi:

  • Materijalni troškovi:
    • ulaganje u građenje/rekonstrukciju:
      • objekata za preradu s pripadajućom unutarnjom i vanjskom infrastrukturom,
      • objekata za čuvanje/spremanje vozila i poljoprivrednih strojeva,
    • ulaganje u građenje/rekonstrukciju/opremanje/ugradnju opreme:
      • objekata za prodaju i prezentaciju vlastitih poljoprivrednih proizvoda (isključujući kušaonice),
      • objekata za obradu otpadnih voda,filtriranje zraka i rashladne sustave s pripadajućom unutarnjom i vanjskom infrastrukturom,
      • ostalih gospodarskih objekata, upravnih prostorija s pripadajućim sadržajima, opremom i infrastrukturom koji su u funkciji djelatnosti prerade,
    • kupnja gospodarskih vozila (prihvatljivo je isključivo u kombinaciji s nekim od ulaganja u izgradnju/rekonstrukciju i/ili opremanje objekta za preradu
      i/ili marketing poljoprivrednih proizvoda iz Priloga I. Ugovoru),
    • kupnja strojeva, opreme/ugradnja opreme za preradu i ostale postupke koji su u funkciji djelatnosti prerade,
    • kupnja zemljišta i objekata radi realizacije projekta (do 10% vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova projekta, ne prije 01.01.2014. godine),
    • prilagodba novouvedenim standardima u skladu s člankom 17 uredbe (EU) br. 1305/2013,
  • Opći troškovi:
    • troškovi pripreme poslovnog plana,
    • troškovi pripreme dokumentacije,
    • troškovi projektno-tehničke dokumentacije, geodetskih podloga, elaborata i trošak nadzora.
  • Nematerijalni troškovi:
    • kupnja ili razvoj računalnih programa,
    • kupnja prava na patente i licence,
    • zaštita autorskih prava,
    • registracija i održavanje žigova,
    • ostali nematerijalni troškovi povezani s materijalnim ulaganjem,

Financiranje:

  • Najniži iznos potpore: 15.000 EUR
  • Najviši iznos potpore: 2.000.000 EUR
    • Najviši iznos potpore po projektu za početnike, korisnike čiji je zbroj vrijednosti tri najveća godišnja prometa u razdoblju od pet godina koje prethode godini u kojoj je podnesen zahtjev za potporu manji od iznosa od 200.000 EUR, korisnike koji nisu u obvezi vođenja poslovnih knjiga i korisnike obveznike vođenja poslovnih knjiga koji ne posjeduju financijsku dokumentaciju za prethodnu financijsku godinu: do 200.000 EUR
  • Intenzitet potpore: do 50%

Rok za podnošenje prijave: od 06. veljače 2023. godine od 12:00 sati do 04. svibnja 2023. godine do 12:00 sati.

Svi detalji i dokumentacija o natječaju nalaze se na ovoj poveznici.

Ispis

Javni poziv za sufinanciranje izrade poslovnih planova

Dubrovačko-neretvanska županija objavila je Javni poziv za dodjelu bespovratnih potpora po Programu poticanja razvoja malog i srednjeg poduzetništva u Dubrovačko-neretvanskoj županiji za razdoblje 2022.-2024. godine, za sufinanciranje izrade poslovnih planova.
 
Korisnici potpora:

fizičke osobe upisane u obrtni registar - obrti

obiteljska poljoprivredna gospodarstva - OPG

mala i srednja trgovačka društva u 100% privatnom vlasništvu,

čije je sjedište odnosno prebivalište na području Dubrovačko-neretvanske županije.
 
Bespovratne potpore dodjeljuju se za troškove:

izrade poslovnog plana ili investicijske studije koje su sastavni dio dokumentacije za podnošenje zahtjeva po kreditnim programima koje provodi Dubrovačko-neretvanska županije u suradnji sa poslovnim bankama, pod uvjetom da su kreditna sredstva realizirana;

izrade poslovnog plana ili investicijske studije koje su sastavni dio dokumentacije za podnošenje zahtjeva po kreditnim programima koje provodi HAMAG i HBOR u suradnji sa poslovnim bankama ili samostalno, pod uvjetom da su kreditna sredstva realizirana.

Sufinanciraju se troškovi u visini do najviše 50% troškova, ali ne više od 663,61 eur / 5.000,00 kn po pojedinom poduzetniku.
 
Dokumentacija za prijavu dostupna je na ovoj poveznici
 
Javni poziv je otvoren do iskorištenja sredstava, a najkasnije do 1. prosinca 2023. godine.
 
Za sve informacije o pozivu dostupan je kontakt: tel 020/351-431, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Ispis

Besplatno predavanje: "Izmjene u poreznim propisima i Zakonu o radu u 2023."

Centar za poduzetništvo Dubrovačko-neretvanske županije organizira besplatno predavanje na temu izmjena u poreznim propisima i Zakonu o radu u 2023. godini.

Predavanja će se održavati u Dubrovniku, Pločama, a uz potporu Poduzetničkog inkubatora Vela Luka i u Veloj Luci i to prema sljedećem rasporedu:

  • 12.01.2023. u 11.00 sati - Općinska vijećnica, Obala 3 br. 19, Vela Luka
  • 13.01.2023. u 10.00 sati - Poduzetnički inkubator Dubrovnik (Vukovarska 16, Dubrovnik)
  • 19.01.2023. u 10.00 sati - Poduzetnički inkubator Ploče (Crna rika 7a, Ploče)

Teme predavanja:

1. Izmjene u poreznim propisima

  • nove svote neoporezivih primitaka od 01.10.22, odnosno 01.01.2023
  • nove porezne olakšice za uzdržavane članove
  • isplate plaća u 2023
  • novi iznos minimalne plaće, nove osnovice za plaćanje doprinosa
  • izmjene u Zakonu o porezu na dodanu vrijednost
  • usklađenje temeljnog kapitala vezano za uvođenje EUR-a
  • ostalo

2. Izmjene u Zakonu o radu

  • Ugovor o radu na određeno vrijeme
  • Obvezni sadržaj ugovora o radu
  • Ugovor o radu za stalne sezonske poslove
  • Rad na izdvojenom mjestu i rad na daljinu
  • Dodatni rad
  • Probni rad
  • Otkaz i otkazni rok
  • ostalo

3. Ispunjavanje obrasca PO-SD za 2022

4. Pitanja i odgovori

Predavanje će održati gđa. Jasna Gavrić, savjetnica iz područja računovodstva i poreza. Očekivano trajanje radionica je 4 sata.

Budući da je broj polaznika ograničen, molimo sve zainteresirane da se prijave putem:

  • poveznice: https://www.google.com/url?q=https://forms.gle/8AGegzS4YN2ZQXk96&source=gmail&ust=1673433680771000&usg=AOvVaw2A4Qu6U8SKHzxW1iMMjOXy">https://forms.gle/8AGegzS4YN2ZQXk96
  • maila: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. (Dubrovnik i Ploče) ili Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. (Vela Luka)
  • ili telefona: 020/418-401 (Dubrovnik i Ploče) ili 091/526-0222 (Vela Luka)

Ispis

Besplatni projekt za djevojke - Girls own STEM

udruga Bioteka iz Zagreba provodi projekt Girls own STEM čiji je cilj osposobiti 50 srednjoškolki s područja Hrvatske, a posebice onih koje dolaze iz socio-ekonomski slabije razvijenih sredina i okolnosti, za daljnji razvoj karijere i rad u STEM (engl. Science, Technology, Engineering, and Mathematics) području.  

Radom na projektu djevojke će razviti vlastite lokalne projekte kojima će riješiti jedan okolišni, društveni ili ekonomski problem u svojoj lokalnoj sredini, koristeći STEM metode i pristup.  

Uz to, djevojke će: 

  • pohađati besplatno višednevno osposobljavanje za rad na projektu u okviru "Girls own STEM“ zimskog kampa u Zagrebu u siječnju/veljači 2023.  
  • dobiti pomoć i mentorstvo te potrebne financije za provedbu svojih projekata 
  • praktičnim radom na projektu upoznati različita STEM polja te lakše odabrati svoj budući fakultet ili STEM karijeru  
  • stvoriti mrežu novih prijateljstava s djevojkama srodnih interesa iz cijele RH 

Što se traži? 

  • visoku motiviranost za sudjelovanje na projektu 
  • želju za učenjem i suradnjom 
  • spremnost na ozbiljan višemjesečni rad  

Obavezni kriteriji za prijavu djevojaka (potrebno je ispuniti SVE uvjete): 

  • u dobi su od 14 do 18 godina u trenutku prijave  
  • pohađaju trogodišnju ili četverogodišnju srednju školu bilo gdje na području Hrvatske 
  • mogu predočiti dokaz o odličnom školskom uspjehu iz STEM predmeta u posljednje 2 godine školovanja  
  • visoko su motivirane za STEM, što će pokazati u svom motivacijskom pismu 
  • roditelji/skrbnici/posvojitelji primaju dječji doplatak 

Prijave su otvorene do 31.12.2022. godine, a više informacija i Obrazac za prijavu potražite ovdje.

Projekt se provodi uz financijsku potporu tvrtke 3M kroz međunarodnu zakladu GlobalGiving

Ispis

Potpisan je sporazum o financiranju između Zagrebačke banke i HAMAG BICRO-a

Potpisan je sporazum o financiranju između Zagrebačke banke i HAMAG BICRO-a, kojim se poduzetnicima odobrava subvencija kamate iz sredstava Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.

Ovim će Sporazumom mikro, mali i srednji poduzetnici – klijenti Zagrebačke banke, ostvariti povoljnije uvjete financiranja zbog subvencije kamate po novim investicijskim kreditima odobrenim za projekte zelene tranzicije ili ekološki prihvatljive proizvodne procese i poboljšanje učinkovitosti resursa poduzetnika, zatim projekte digitalizacije poslovanja poduzetnika i projekte usmjerene na jačanje konkurentnosti i otpornosti poduzetnika.

Subvencija kamate odobravat će se poduzetnicima za investicijske kredite osigurane ESIF pojedinačnim jamstvom HAMAG-BICRO-a, s minimalnim rokom otplate od pet godina, za ulaganja koja neće imati negativan utjecaj ni nanositi štetu okolišu.

Više informacija na poveznici: https://hamagbicro.hr/sporazumom-o-financiranju-izmedu-hamag-bicro-a-i-zabe-poduzetnicima-omoguceni-povoljniji-uvjeti-financiranja/

Ispis

Kontakt:


Razvojna Agencija Općine Orebić
Obala pomoraca 24
+385 (0)20 412-071
razvojna.ora@gmail.com
Pon-Pet